divu minusu likums no esi veiksmigs
2 minūšu likums, kas Tev vairāk neļaus atlikt darbus
22.03.2016
10 gramatas lai viegli iemacitos anglu valodu_esiveiksmigs.lv
10 grāmatas angļu valodā, kuras sapratīs pat mazākais
24.03.2016
Rādīt visu

Krāsu ietekme: zils veicina radošumu, kamēr sarkanais pievērš pastiprinātu uzmanību detaļām

krasas ietekme uz domasanas veidu
Pin It

Kopsavilkums:
Jauns pasaules pētījums beidzot ir nomierinājis debates starp mārketinga cilvēkiem un psihologiem par tēmu “Kura krāsa visvairāk ietekmē smadzeņu darbību un informācijas uztveri – sarkana vai zila?”. Izrādās, abas ir vienlīdz spēcīgas krāsas, atšķirība ir tikai tajā, kāda veida ziņā un ar kādu mērķi tā tiek izmantota. Pētījums, kurš varētu ietekmēt reklāmas cilvēku un dizaineru darbu, atklāj, ka sarkanā krāsa ir efektīvāka tad, ja vēlamies pievērst cilvēku uzmanību detaļām, kamēr zilā krāsa vairāk ietekmē mūsu spēju būt radošiem.

Kura krāsa vairāk ietekmē smadzeņu darbību un reklāmas ziņas uztveršanas gadījumā, zilā vai sarkanā? Tas tiešām ir ļoti atkarīgs no sūtītāja (reklāmas pasūtītāja) ziņas mērķa.

Britu Kolumbijas Universitātes jaunākais pētījums nomierina debatētājus, kuri jau sen savstarpēji nekādi nespēja vienoties par krāsas izvēli, ja runa ir par reklāmu.

Izrādās, abas krāsas ir vienlīdz spēcīgas, viss ir atkarīgs no sūtītās ziņas mērķa, ko Tu gribi ar savu reklāmu panākt – lai Tevi atceras un par Tevi runā, vai, lai iegādājas Tavu preci/ pakalpojumu.
“Iepriekš veiktais pētījums, kas saistīts ar zilās un sarkanās krāsas izmantošanu reklāmās, un to ietekmi uz cilvēka spēju apstrādāt informāciju, tika veikts 2007. un 2008. gadā. Šajā pētījumā piedalījās vairāk kā 600 dalībnieku un viņiem tika doti uzdevumi, kuri bija saistīti ar detalizāciju un radošumu. Lielākā daļa no šī pētījuma eksperimentiem tika veikti uz datoriem, kuru ekrāni bija zili, sarkani vai balti.
Sarkanā krāsa, salīdzinot ar zilo, palielināja sniegumu orientēties detaļu uztveršanā, piemēram, to iegaumēšanā un atkārtotā pārlasīšanā, pat par 31 procentu. Turpretī, tādos uzdevumos kā ideju ģenerēšanā jeb breinstormingā, zilā krāsa palīdzēja pētījuma dalībniekiem radīt divtik vairāk jaunu, radošu ideju.

Šādu atšķirību informācijas uztveršanā rada zemapziņa, un to ietekmē tieši šīs 2 krāsas, kuras savukārt ietekmē pasaules izzināšanu un cilvēka uzvedību, balstoties uz iepriekšēju pieredzi.
Pateicoties tam, ka STOP zīmes ir sarkanā krāsā, mēs tām pievēršam pastiprinātu uzmanību. Papildu trauksmi raisošā krāsa – sarkana, liek mums būt uzmanīgākiem, jo tā automātiski asociējas ar kļūdām, briesmām, piesardzību. Šo krāsu izmanto arī biznesā, lai pievērstu maksimālu klientu/ pircēja uzmanību izpārdošanu plakātiem un atlaidēm. Tā liek mums būt modriem un pastiprina smadzeņu darbību gadījumos, kad jābūt dubultuzmanīgiem.
Turpretī zilā krāsa rada drošības sajūtu, vairo uzticēšanos, paplašina spējas domāt ārpus rāmjiem un būt radošākiem, atvērtākiem. Tas ir tādēļ, ka zilā krāsa automātiski mums asociējas ar debesīm, okeānu un ūdeni, dažiem ar atvērtību, mieru un klusumu. Tāpēc arī nav nekāds brīnums, ka daudziem zilā ir iecienītākā krāsa 🙂
Daži iepriekš minētā pētījuma dalībnieki sākumā gan uzskatīja, ka zilā krāsa tāpēc viņiem palīdzēs labāk uztvert informāciju visos uzdevumos, taču tā nebūt nebija.

Tāpat, jaunākais pētījums par šīm krāsām parādīja, ka tendence, izmantot zilo un sarkano krāsu tieši reklāmās un akcijās, arvien palielinās. Pētījuma laikā tika veikti arī vairāki eksperimenti ar produktu iepakojumu krāsu, lai noskaidrotu, kāda būs pircēja reakcija uz vienu un to pašu preci atšķirīgās krāsās. Pētījumā atklājās, ka pircēji labāk izvēlas tās preces, kuru iepakojuma fons ir sarkans, jo tas asociējas ar finansiālu izdevīgumu, tātad veicina konkrētu darbību. Savukārt, preces zilos iepakojumos asociējas ar kvalitāti, tātad automātiski ar augstāku cenu.
Līdzīgs eksperiments tika veikts ar jaunas zobu pastas iegādāšanos – izdomāta zīmola zobu pastas reklāma un iepakojums, kas bija sarkanā krāsā ar ziņu “mutes dobuma profilakse”, cilvēkiem izraisīja negatīvas asociācijas, turpretī šīs pašas zobu pastas iepakojums zilā krāsā, cilvēkiem asociējās ar zobu balināšanu un tīrību.

Rezumējums: katra krāsa strādā vienlīdz efektīvi, ja vien tiek pareizi izmantota – pareizs mērķis -> pareizā ziņa -> īstā krāsa.

Dalies jaunumos!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.