Vai ar Tevi ir tā gadījies – lai cik ļoti Tu censtos atcerēties kaut ko svarīgu, un šķiet, ka tepat “uz mēles gala” vien ir, bet nekā! Un tā mēdz gadīties gan ar gados jauniem, gan senākiem cilvēkiem. Tāpēc, lai veicinātu atmiņas uzlabojumus un, lai neviens vairs nevarētu teikt, ka mums atmiņa ir kā zelta zivtiņai – 3 sekunžu, piedāvājam 7 atmiņu veicinošas aktivitātes, kuras vari sākt jau šodien!
Atmiņu veicinošas aktivitātes ir svarīgas ne tikai studentiem, bet arī nopietniem biznesmeņiem, kuri jau sen kā nav studenta statusā. Papildus, šis treniņš veicina arī nolaidības samazināšanos! Lai sasniegtu (un atcerētos!) ikrīta uzstādītos dienas mērķus, esam sagatavojuši fiksos padomus, vērtīgā procesa progresam. Sākam!
Starp uzņēmējiem ir paruna: ātrākais veids, kā izveidot miljonus vērtu biznesu, ir investēt zināmākajā izglītības jomā, izzināt to un tad pasniegt (mācīt) to citiem. Šai noteikti nevajadzētu būt svešai lietai uzņēmēju aprindās. Ļoti daudz informācijas Tu atkārto un no pats jauna iemācies tikai tāpēc, ka tā ir jāiemāca citam, ka kāds vēlas lai Tu ar viņu dalies savās zināšanās. Labs sākums šādām pieredzes dalīšanās stundām ir mācību grupas nelielos apjomos, 3-5 cilvēku sastāvā. Šādi Tev būs iespēja parādīt, ko zini un uzzināt ko jaunu no pārējiem. Gluži kā mūsdienās tik populārajās konferencēs un semināros, zināšanu fabrikās u. tml. Turklāt, cilvēkiem – īpaši augstskolās – ir tendence augstāk vērtēt to, kas ir sakāms vienaudžiem, nekā to, kas ir sakāms vecākam gadu gājumam. Īsāk sakot, iemācīties (un iemācīt) kaut ko jaunu Tev ir vieglāk, ja dalīšanās informācijā notiek vienaudžu vidū.
Ar šo gan nav domāts, ka tagad Tev ir jāiziet lielas auditorijas priekšā un jāsāk deklarēt mājas darbs, kursa darbs vai savs filozofiskais skats uz dzīvi. Šis vienkārši ir stilīgs veids, kā Tev pateikt – sāc lasīt to, kas uzdots, studiju materiālus, obligāto lasāmvielu utt. skaļi. Var arī mājās, vienatnē. Bet doma ir tāda, ka lasot skaļi, Tev to sanāk darīt, apvienojot vairākus informācijas uztveršanas veidus – vizuālo (ar acīm lasi), audio (ar balsi atskaņo), fizisko (ar muti izdves) un intelektuālo (caur ausīm ar smadzenēm uztver). It kā viena darbība, bet tik daudz kas tiek vienlaicīgi darīts.
Viens veids, kurš nostrādā praktiski visiem ir pastaiga. Iet vari kur vien acis rāda, šeit galvenais ir kustība, galvas izvēdināšana, izkustēšanās, lai atkal sāk normāli cirkulēt asinis. Kamēr pastaigājies, Tev ir iespēja nepiespiestā gaisotnē atkātot, pārdomāt to, ko līdz tam brīdim esi izlasījis. Pastaigājoties, Tev ir iespēja koncentrēties uz problēmu no cita skatu punkta, piemēram, būt radošam un šo lietu atrisināt, no parkā saliktiem akmeņiem shēmas veidā. Turklāt, ir arī reāls pierādījums pastaigas efektivitātei mācību procesā – Dr. Čaks Hillmans no Ilinoisas universitātes, pēc vairāku pētījumu rezultātiem, apgalvo, ka smadzeņu aktivitāte strauji palielinās jau pēc 20 minūšu garas pastaigas (salīdzinājumā ar vairāku stundu sēdēšanu pie mācību vielas). Šis process Tev nāks tikai par labu – fiziski izkustēties, paelposi svaigu gaisu, uzmundrināsies.
Iespējams šāda veida treniņš Tev jau ir bijis kādā no veselības vai psiholoģijas stundām. Iespējams, ja Tu strādā, ir bijuši kādi biznesa līmeņa prāta treniņi un šo jau esi apguvis. Tomēr atkārtošana ir zināšanu māte. Konkrētā ideja – prāta kārtošana, veidojas no idejas rašanās, izmantojot dažādu vārdu asociācijas, tēlus un citus domu burbuļus, saliekot pa plauktiņiem dažādas nozīmības līmeņos. Radot asociācijas un redzot tās vizuāli, Tu vari stiprināt savu izpratni par uztveramo informāciju. Tas līdzinās brainstormingam, tikai ne tik haotiski.
Tehnoloģiskā attīstība mums ir devusi iespēju visu iemācīties vairāk, kā līdz šim un krietni ātrāk. Diemžēl, šīs pašas tehnoloģijas ir arī pārņēmušas mūs, prātus un gribasspēku – mēs vairāk nedomājam, bet visu prasām guglei un feisbukam. Šī arī būtu tā lielākā uzmanības novēršanas lieta ar kuru ir jāiemācās tikt galā. Ja jau tagad uzdevi jautājumu – priekš kam?, tad nekas labs Tevi nākotnē negaida. Iedomājies tikai – Tu esi uzņēmuma vadītājs. Nav svarīgi, kā Tu tur nonāci, svarīgi ir, kā Tu tur izdzīvosi. Vai tiešām uz katru darbinieka jautājumu meklēsi atbildi guglē? Diezgan apkaunojoši un noteikti ne vadītāja cienīgs gājiens. Tev ir jāiemācās domāt, atcerēties, rēķināt pašam, citādi degradēsies.
Youtube video portāls ļoti ātri ienāca tirgū un tik pat ātri nostiprināja savas pozīcijas. Un kā saka: “Ko nevar atrast Google, tas noteikti būs Youtube.” Šis informācijas kanāls iespējams nav pats korektākais mācību vielas interpretētājs, tomēr tas ļauj dalīties savā pieredzē un iepazīt citu stāstus. Pat ja šis avots Tev nesniegs ideālās atbildes, tas parādīs Tev virzienu, kurā doties pēc šīs atbildes. Kad skaties kādu video, centies ieklausīties norādēs, pieraksti, kas Tev šķiet svarīgākais (un arī video laiku, kurā dzirdēji šo “atziņu”, lai pie nepieciešamības dzirdēt to domu precīzi, Tev nav jāskatās viss video no sākuma līdz beigām) un izdari secinājumus, pielāgojot video padomus savai lietai. Tā ir praktiskā vielas apguve – ar reālu piemēru palīdzību, Tu palīdzi sev atcerēties sarežģītas lietas.
Mācīšanās process pirms miega vai pēc pamošanās – ieteicams pie pirmās tējas vai kafijas tases – palīdz Tev labāk izanalizēt materiālu. Kā? Jo šajā laikā darbojas Tava radošā puse, kura visam pieiet ne tik nopietni, bet produktīvi. Kad organisms vēlas gulēt, viņš atradīs jebkuru veidu, kā ātrāk pabeigt iesākto, lai saņemtu balvu – miegu. Tikai neaizraujies ar šo – šim ir jābūt kā papildu iespējai tad, ja atcerēties vielu ir neiespējami.
Tava, kā jau ik viena cita cilvēka, atmiņa, dažreiz spēj izspēlēt jokus ar Tevi, piemēram, sava vārda aizmiršana pirms eksāmena. Tomēr pieturoties pie iepriekš sniegtajiem padomiem, Tev ir visas iespējas pavērst situāciju sev par labu, un likt atmiņai strādāt Tev, nevis otrādi.
Ja arī Tu zini kādas iedarbības atmiņu veicinošas aktivitātes, nekautrējies, raksti komentārā, dalies pieredzē.
Raksta avots: https://blog.4tests.com/