Uz vienu dienu samainieties ar kolēģi klasēm. Kad skolēni nāks iekšā klasē, viņi būs pārsteigti redzēt citu cilvēku. Papildus šim, Jūs noteikti variet vēl pietēlot “Es taču jums vienmēr mācu šo priekšmetu!”
Kad sauciet kādu pie tāfeles, sauciet īstajā vārdā, bet ar cita skolēna uzvārdu. Un tā visiem, kurus izsauksiet. Paskatieties uz viņu reakciju – apmulsumu, smiešanos, apjukumu, un noteikti palūdziet, lai arī citas kolēģes, lai šo pašu joku izspēlē visās konkrētās dienas stundās.
Šo joku varētu izdoties izspēlēt vien uz pirmo klašu audzēkņiem: sāciet stundu kā vienmēr, izņemot to, ka Jūs tikai kustiniet lūpas, nesakot neviena vārda. Parasti šis ļoti labi iedarbojas uz bērniem.
Samulsiniet. Kad vien no audzēkņiem vērsīsies pie Jums ar jautājumu, nosaucot Jūsu vārdu vai uzvārdu, pārtrauciet viņu, pagriezieties pret klasi un sakiet: “Tas nav mans vārds.” Izdomājiet sev citu vārdu un mēģiniet pārliecināt visus, ka Jūsu “jaunais vārds” tāds ir visu laiku, kopš gada sākuma.
Ja izvēlaties kāda supervaroņa vārdu, lielākam efektam variet pēkšņi pārtapt par šo varoni 🙂
Iepriekšējā vakarā ar PVA līmi (jo to ar ūdeni pēcāk var nomazgāt) zem, uz skolas soliem, durvīm, logiem, tāfeles pielīmējiet pāris zīmuļus. Pirms uzsākt stundu variet pieprasīt, lai viņi sakopj klasi un savāc to nekārtību, kuru sataisījuši.
Mazais ļaunais jociņš – paziņojiet klasei, ka uz šodienu uzdotais mājasdarbs sastādīs 90% no gala atzīmes.
Lai audzēkņi vairāk kustētos, ne tikai sporta stundās, vienu dienu gadā variet viņiem likt to darīt neapzināti vairāk. Kā? Vienkārši sāciet viņus pārsēdināt. No sākuma pārsēdiniet 2, it kā par runāšanu. Pēc kāda laika pārsēdiniet jau 5. Un tā visu stundu “Man tomēr nepatīk šāds izkārtojums,” “Es aiz Tevis, Liene, neredzu Kārli, samainieties vietām,” utt. Stundas beigās gan iesakām paskaidrot savu rīcību, lai nedomā, ka esat nedaudz jocīga 🙂
* Kādēļ direktors mūždien ar mani runā par “košākām stundām”? Esmu skolotājs, nevis mākslinieks.
* Skolotāja: “Jāni, Tu zini, ka manās stundās nevar gulēt?!”
Jānis: “Es zinu. Bet ja Jūs runātu mazliet klusāk, tad varētu.”
* Uzsverot vārdu apgūšanas nozīmīgumu, skolotāja teica: “Izrunājiet vārdu 10 reizes pēc kārtas, un tas būs jūsu uz visu dzīvi.”
* Skolēns: “Es neesmu pelnījis 0 par šo darbu!”
Skolotāja: “Piedod, bet tā ir zemākā atzīme, kuru varu ielikt.”
* Bērns pārrodas mājās pēc pirmās skolas dienas. Mamma jautā: “Šodien daudz jauna uzzināji?”
Atbilde: “Nepietiekami. Rīt atkal jāiet.”
* Skolēns: “Skolotāj, vai Jūs varat mani sodīt par to, ko neesmu izdarījis?”
Skolotāja: “Protams, nē.”
Skolēns: “Ļoti labi, jo es neesmu izpildījis mājasdarbu uz šodienu.”
* Skolotāja: “Vai Tu visu kontroldarbu norakstīji no Emīla?”
Skolēns: “Kā Jūs zinājāt?”
Skolotāja: “Jo Emīls uz 10.jautājumu uzrakstīja atbildi “Es nezinu”, bet Tu “Es arī nē.”